Czy jesteś gotowa na wiosnę? Wiosnenny postulat szczęścia

Wiosna to okres, w którym wszystkie rośliny i zwierzęta budzą się do życia - a Ty? Czy całą zimę spędziłaś aktywnie, czy raczej przeleżałaś ją na kanapie, oglądając seriale? Czy noworoczne postanowienia to rzeczy, które cały czas sukcesywnie wdrażasz w życie, czy raczej coś, co spisałaś na początku roku i już dawno nie pamiętasz, co na niej było? Wiosna to idealny czas, by zmienić coś w sobie, w swoim życiu, w swoim wyglądzie, w swoim domu - po prostu to doskonały czas na zmiany.



Co można zmienić na wiosnę?


Ciało
 
1. Dojdź do formy. Marzec to ostatni dzwonek, by zdrowo zrobić coś sensownego ze swoim ciałem przed latem bez stosowania morderczych diet.
2. Zmień nawyki żywieniowe na lepsze. Powoli zacznie się pojawiać coraz więcej zdrowych, sezonowych i świeżych produktów. Więcej o zdrowym odżywianiu w przyszłym tygodniu :)
3. Zadbaj o stopy. Już niedługo zacznie się noszenie sandałów i innych butów eksponujących nasze stopy. Wybierz się na pedicure i codziennie nakładaj nawilżający krem na pięty.
4. Zadbaj o stan swojej skóry. Skóra na naszym ciele po zimie często bywa wysuszona i nieprzyjemna w dotyku. Codziennie szczotkuj ją na sucho i nakładaj balsam.
5. Zajmij się swoim zdrowiem. Może warto by było wykonać badania krwi, wybrać do dentysty lub zainteresować się pewnym problemem, który od dawna bagatelizujesz?
6. Zacznij ćwiczyć. Staraj się codziennie zapewnić sobie pewną dawkę ruchu, choćby w postaci spaceru albo przesiądź się na rower przy dojeżdżaniu do pracy lub szkoły.

Umysł

7. Zapisz się na kurs tańca/ języka/ do klubu książki. Wyjdź z domu, wyjdź do ludzi i zrób coś ciekawego.
8. Zacznij robić coś, czego nie robiłeś jeszcze nigdy w życiu. Próbuj nowych rzeczy, a nuż znajdziesz nową pasję? Na pewno dowiesz się czegoś nowego i poznasz fascynujących  ludzi.
9. Codziennie czytaj. Mówi się, że kto czyta książki, żyje podwójnie. Jest w tym naprawdę mnóstwo prawdy, czytanie wzbogaca wewnętrznie i jest idealnym sposobem, by wyciszyć się i zrelaksować, np. przed snem.
10. Zacznij medytować. Medytacja to najlepszy sposób, by ukoić swoje nerwy i splątane myśli. Nie wiem, dlaczego tyle osób tak negatywnie podchodzi do tego tematu. Jeśli jesteś jedną z nich, to spróbuj przełamać swoje negatywne przekonanie i podejmij próbę medytacji. Uwierz mi - będziesz wdzięczny.
11. Pokochaj siebie. To najlepsza rzecz, którą możesz dla siebie zrobić. Miłość do samego siebie i praca nad sobą to sprawdzony przeze mnie przepis na szczęście. Porzuć negatywne myślenie, porzuć destrukcyjną samokrytykę. Zaopiekuj się sobą i bądź dla siebie dobry.
12. Ogranicz czas przy komputerze i inne pożeracze czasu. Będziesz zaskoczony, jak wiele czasu było Ci codziennie kradzione przez Facebooka czy telewizję. Postaraj się, by czas spędzany w sieci był jak najbardziej produktywny, a więc zamiast przeglądać swoją tablicę, czytaj ciekawe artykuły w tematach, które Cię interesują.
13. Praktykuj wdzięczność. Codziennie wieczorem zapisz kilka rzeczy, za które jesteś danego dnia wdzięczny lub które sprawiły Ci dzisiaj radość. To ćwiczenie pozwala skupić się na pozytywach, dzięki czemu stajemy się szczęśliwsi.

Dom
14. Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy ze swojego miejsca pracy. Nic nie rozprasza tak, jak bałagan na biurku. Pozbądź się z niego wszystkiego, czego nie używasz, a rzeczy, których używasz rzadziej schowaj tak, by były w zasięgu ręki.
15. Zadbaj o swoje miejsce snu. Miejsce, w którym śpisz, powinno nie powinno służyć do odpoczywania, dlatego nie jedz, nie pracuj i nie spędzaj wolnego czasu w łóżku. Niech kładzenie się do łóżka kojarzy się organizmowi z powolnym zapadaniem w sen. Warto wypracować sobie swój poranny i wieczorny rytuał.
16. Porządkuj po kolei każde miejsce w swoim domu. Rób to powoli i stopniowo - dzięki temu się nie zniechęcisz. Inaczej brzmi porządkowanie samej lodówki, a inaczej całej kuchni, prawda?
17. Uczyń swoje mieszkanie ładnym. Nieistotne, czy jest to mieszkanie nowe czy stare, własne czy wynajęte - o wiele lepiej mieszka się nam w miejscach, które się nam podobają, a tylko w takim miejscu możemy w pełni wypoczywać. Nie musisz robić generalnego remontu - możesz przemalować ściany, kupić nową pościel lub narzutę, kupić świeże kwiaty.



Co te wszystkie punkty mają ze sobą wspólnego? Wprowadzanie tych wszystkich małych rzeczy to wprowadzanie dodatkowych porcji radości każdego dnia. Myślą przewodnią na wiosnę niech więc będzie "odważ się być szczęśliwym".
Na to pora jest zawsze, ale myślę, że wiosna to dodatkowa, ogromna motywacja.


7 komentarzy:

  1. Super post, bardzo motywujący :)
    Od dłuższego czasu planowałam zmienić coś właśnie na wiosnę - nagle człowiekowi się bardziej chce, jak jest trochę słoneczniej i zieleniej. Myślę, że większy sens miałyby postanowienia wiosenne niż noworoczne :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaczynam dbać o swoje stopy :D Bo są w dość opłakanym stanie... A reszta w toku realizacji. :)
    Na badania krwi kompleksowe idę w kwietniu, zdrowiem się zajmuję właśnie, dietę zmieniam od miesiąca ćwiczę, (w tym obowiązkowo joga!) no i codziennie czytam. Podręczniki bo podręczniki ale czytam bardzo dużo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o ćwiczenia, zdrowe odżywianie to już od dłuższego czasu to praktykuje. Z chęcią poszłabym na jakiś kurs tańca, ale w mojej miejscowości nie ma za dużego wyboru.. ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, postaram się dostosować się do powyższych zaleceń :) Dziękuję za ten wpis, bardzo pomógł mi uporządkować wszystkie ważne sprawy, o których należy pamiętać na wiosnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze gadasz :)
    Pozdrawiam,
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, na wiosnę jakoś łatwiej wziąść się za siebie i naprawdę zacząć działać. Słońce pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio wprowadziłam u siebie wiosenne zmiany. Dużo ruchu i zdrowe jedzenie. Używam też olej kokosowy bio planet, podobno pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej :)

    OdpowiedzUsuń